Biomet is now Zimmer Biomet

X

Μήνυμα Συναίνεσης

Αυτή η ιστοσελίδα μπορεί να εγκαταστήσει ένα η περισσότερα cookies στον υπολογιστή σας. Για γενικές πληροφορίες σχετικά με τα cookies ή συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τα cookies αυτής της ιστοσελίδας, παρακαλώ όπως διαβάσετε την Πολιτική Cookies.  Για πληροφορίες σχετικά με την διαχείριση των cookies, συμπεριλαμβανομένου πώς να αποτρέψετε την εγκατάστασή τους στον υπολογιστή σας, παρακαλώ όπως επισκεφθείτε την ιστοσελίδα All About Cookies. Συνεχίζοντας την περιήγηση σας στις ιστοσελίδες της Biomet θα θεωρηθεί ως συναίνεση από εσάς για την εγκατάσταση ενός ή περισσότερων cookies στον υπολογιστή σας.
 

Biomet
 
 

Πληροφορίες για Ασθενείς & Θεράποντες

Ζώντας με Αρθρίτιδα

Ποιά σωματική άσκηση μπορώ να κάνω για να βοηθήσω τη θεραπεία μου;

Η σωματική άσκηση είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της θεραπείας της αρθρίτιδας. Η σωματική άσκηση από μόνη της δεν φθείρει τις αρθρώσεις σας. Δραστηριότητες, όπως βάδισμα, κολύμπι ή κηπουρική μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα οστά σας δυνατά και τις αρθρώσεις σας ευλύγιστες.

Πάντα να συμβουλεύεστε το γιατρό σας, πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης.

Μυική ενδυνάμωση

Το πρήξιμο και ο πόνος των αρθρώσεων  μπορούν να εξασθενήσουν τους μυς σας, γεγονός που αποτελεί πρόβλημα με την αρθρίτιδα. Οι δυνατοί μυς συμβάλλουν στην απορρόφηση των κραδασμών, παρέχουν στήριξη στις αρθρώσεις και σας προστατεύουν από τραυματισμούς. Η έρευνα έχει επίσης δείξει ότι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης στο ισχίο, το γόνατο και τον αστράγαλο οδηγούν σε βελτίωση της ισορροπίας. Ο γιατρός και ο φυσιοθεραπευτής σας μπορούν να σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης αν είναι απαραίτητο.

Εκτάσεις

Η ευελιξία είναι απαραίτητη για την άνετη κίνηση κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης και των καθημερινών δραστηριοτήτων. Η κίνηση των αρθρώσεων βοηθά επίσης στη λίπανση των αρθρώσεών σας και θρέφουν τους χόνδρους σας. Γενικά, οι εκτάσεις είναι ανεκτές σε καθημερινή βάση και αποτελούν μια άριστη μορφή χαλάρωσης. Ο γιατρός σας θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα εκτάσεων του σώματος, αν είναι απαραίτητο.

Υδατοθεραπεία

Η υδατοθεραπεία είναι μια άριστη μορφή άσκησης για άτομα που πρέπει να αντιμετωπίσουν αρθρίτιδα κα πόνο. Η άνωση του νερού προστατεύει τις αρθρώσεις σας από τραυματισμούς. Το νερό προβάλλει επίσης μια φυσική αντίσταση στην κίνηση γεγονός που είναι χρήσιμο στην ενδυνάμωση. Ρωτήστε το γιατρό σας για πληροφορίες σχετικά με μαθήματα υδατοθεραπείας κοντά σας.

Βάδισμα

Το βάδισμα είναι μια άριστη άσκηση αντοχής σχεδόν για τον καθένα, συμπεριλαμβανομένων των πασχόντων από αρθρίτιδα. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να λάβετε μέτρα προφύλαξης ή κατευθυντήριες οδηγίες. 

Πως να ξεκινήσετε

  • Ζητήστε βοήθεια από έναν επαγγελματία που θα σας βοηθήσει να διαμορφώσετε ένα ατομικό πρόγραμμα φυσικής άσκησης
  • Κάντε ένα πρόγραμμα! Καταγράψτε το! Θέστε στόχους!
  • Ασκηθείτε την ίδια ώρα κάθε μέρα έτσι ώστε αυτό να γίνει μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας
  • Βρείτε ένα φίλο ή μια φίλη που θα γυμνάζεστε μαζί
  • Αναζητήστε ένα κατάλληλο πρόγραμμα γυμναστικής
  • Τηρήστε τη συνήθεια του να γυμνάζεστε λίγο κάθε μέρα. Ακόμη και τις ημέρες που αντιμετωπίζετε περισσότερο πόνο, καταβάλλετε λίγη προσπάθεια, έστω και αν περιοριστείτε μόνο σε μερικές ήπιες εκτάσεις
  • Βάλτε ποικιλία στο πρόγραμμα γυμναστικής σας; εκτελέστε τις ασκήσεις σας εκ περιτροπής


Αξιολογήστε την πρόοδό σας και απολαύστε την επιτυχία σας.

Πόση άσκηση είναι πραγματικά υπερβολική;

Αν παρατηρήσετε αυξημένο πρήξιμο, μειωμένη κίνηση άρθρωσης, ασυνήθιστη ή επίμονη κόπωση ή συνεχή πόνο, τότε μπορεί να γυμνάζεστε σε υπερβολικό βαθμό. Πρέπει να αναμένετε κάποιο πόνο στους μυς, ειδικά στην αρχή του προγράμματος ή αν έχετε αλλάξει το πρόγραμμα των ασκήσεων σας. Ο πόνος στις αρθρώσεις δεν πρέπει να διαρκεί περισσότερο από μερικές ώρες μετά από την άσκηση.

Αλλαγή των δραστηριοτήτων σας

Η μηχανική του σώματος βασίζεται στη θεωρία ότι μια ορθή στάση και η σωστή ευθυγράμμιση του σώματος σε συνδυασμό με την άσκηση διασφαλίζουν την ισορροπία των μυών συγκράτησης της στάσης του σώματος και μπορούν να συμβάλλουν στην ανακούφιση από καταπόνηση σε μυς και αρθρώσεις.

Η υγιής μηχανική του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε μια αποτελεσματικότερη χρήση του σώματός σας και σε λιγότερη καταπόνηση των αρθρώσεων. Οι παρακάτω κατευθυντήριες αρχές για αλλαγή των δραστηριοτήτων σας μπορούν να αποδειχτούν χρήσιμες:

  • Αποφύγετε να καμπουριάζετε
  • Aποφύγετε να κάθεστε σε χαμηλές καρέκλες για να μειώσετε την καταπόνηση στα γόνατα και τα ισχία σας, όταν κάθεστε και σηκώνεστε
  • Ενώ ταξιδεύετε, σηκωθείτε και κινηθείτε ολόγυρα κάθε μία ώρα ή περίπου τόσο ώστε να αποφύγετε δυσκαμψία των αρθρώσεων
  • Aποφύγετε δραστηριότητες δυναμικής επιβάρυνσης (π.χ. τρέξιμο, άλματα)
  • Περιορίστε την ανάβαση/αναρρίχηση (π.χ. σκαλιά, λόφοι, κτλ.)


Έλεγχος βάρους

Η διατήρηση του ιδανικού σωματικού σας βάρους μπορεί να σας βοηθήσει να κρατήσετε τις αρθρώσεις σας υγιείς. Αν είστε υπέρβαροι, οι αρθρώσεις που μεταφέρουν το βάρος σας υποβάλλονται σε μεγαλύτερη καταπόνηση γεγονός που μπορεί να επιδεινώσει τα αρθριτικά σας συμπτώματα και μπορεί να προκαλέσει δυσκαμψία και πόνο. Αν είστε υπέρβαροι ο γιατρός σας μπορεί να σας συμβουλέψει για ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Διατροφικά συμπληρώματα

Πρόσφατα, τα διατροφικά συμπληρώματα έχουν γίνει δημοφιλή σε ασθενείς με αρθρίτιδα, ιδιαίτερα η γλυκοσαμίνη και χονδροϊτίνη.
Τα διατροφικά συμπληρώματα δεν είναι κατάλληλα για όλες τις μορφές αρθρίτιδας ή για όλα τα άτομα. Οι διαβητικοί και οι έγκυες γυναίκες, για παράδειγμα, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε το γιατρό σας, πριν να λάβετε οποιαδήποτε διατροφικά συμπληρώματα.

Ζέστη / Κρύο

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν θεραπείες ζεστού ή κρύου για τη μείωση του πόνου και την αύξηση της ευλυγισίας.

Οι θεραπείες με κρύο μειώνουν την κυκλοφορία αίματος και συμβάλλουν στην ανακούφιση του έντονου αρθρικού πόνου ή πρηξίματος.

Οι θεραπείες με ζέστη αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος και βοηθούν στη χαλάρωση των μυών.

Ζέστη

 Κρύο
Χρήση πριν από δραστηριότητα Χρήση μετά από σωματική άσκηση
Αυξάνει την τοπική κυκλοφορία Μειώνει την τοπική κυκλοφορία
Βελτιώνει την κίνηση Μειώνει το πρήξιμο
Μειώνει τον πόνο των αρθρώσεων Ανακουφίζει τον πόνο